måndag 5 mars 2012

Uppdatering!

Nu var det länge sedan vi skrev något och vi har redan hunnit vara i Thailand nästan en vecka. Tiden bara rusar iväg och går alldeles för fort. Då vi har lite ont om internet-tid blir det ett litet snabbt inlägg. Bilder kommer också senare.
Vid senaste inlägget befann vi oss i Kep. Efter det tog vi två nätter i Sihanoukville, Kambodjas badort. Många hade avrått oss från att åka dit men vi hittade ändå en strand (Otres beach) som vi gillade. Vi bodde enkelt i en bungalow (med diverse råttor och kryp springandes på natten) precis intill havet och efter två nätter var vi redo att åka vidare. Med buss åkte vi tillbaka till Phnom Penh för att ta ett flyg till Bangkok. Dessvärre fick André besök av elake magsjukan så flygresan, och dom 6 väntetimmarna på flygplatsen, var mindre rolig för honom.
Väl framme i Bangkok fick vi sova i en riktig säng med AC på rummet så André kunde vila upp sig till dagen efter.
Vi blev bara kvar i Bangkok över natten då vi längtade ut till Thailands vita stränder och Pakarang som blev vårat första stopp.
Fyra nätter, även där i en enkel bungalow vid havet. Pakarang gav oss lugn och vi fick njuta av god mat, fina solnedgångar och självklart bad i havet.
Sista kvällen följde vi med "Papa Ola", som vi lärde känna förra året, till en marknad i Bang Niang där vi åt grillspett från små stånd och träffade trevligt folk. Natten blev lång och avslutades otroligt bra på en nattklubb med bara Locals. Fiskaern Dang från ifjol kom också dit och vi drack lite drinkar och dansade.
Nu sitter vi på Koh Lanta, vi kom hit igår med minibuss. Vi bor på samma ställe som vi gjorde sist vi var här och folk känner igen oss, vilket är jättekul.
Vi blir kvar här några nätter och hoppas på att kunna uppdatera bloggen lite oftare!